Het is interessant om op te merken wat de gedragsanalyse van Google is. Dit geeft belangrijke aanwijzingen om erachter te komen wat de zoekintentie van jouw bezoek is voor bepaalde zoekwoorden. Enkele voorbeelden van deze factoren zijn de klikpatronen op de resultatenpagina’s (SERPS), de tijd besteed aan de inhoud, etc.Er is ook veel discussie geweest over het al dan niet rechtstreeks positioneren van sociale netwerken. Het is duidelijk dat ze in ieder geval indirect positioneren. Als er veel beweging van jouw inhoud op sociale netwerken is, dan vergroot de kans op het ontvangen van links. Ook andere acties die relevant kunnen zijn op off-page niveau neemt toe. Zoals de aantal bezoeken aan jouw pagina’s. 

Wat zijn SEO-tools en hoe worden ze gebruikt?

Tot nu toe hebben we gesproken over de theorie over hoe dit mechanisme werkt.  Maar hoe weten we voor welke zoekopdracht je moet positioneren? Of hoe weet je binnen welk bereik van zoekwoorden je jouw organische positionering moet gebruiken?

Stel jezelf dan de volgende vragen:

  • Waar zijn mensen naar op zoek? 
  • Hoe vaak zoeken ze ernaar? 

Er is een verschil tussen de resultaten van een zoekopdracht die 10 keer per maand wordt uitgevoerd, met 1000 keer per maand. Het is essentieel om al deze informatie te hebben. Om er zo voor te zorgen dat je het resultaat van je werk niet aan het toeval overlaat. Momenteel zijn er zowel betaalde tools als gratis alternatieven zoals de zoekwoordplanner van Google. Hoewel ze in het begin prima zijn, zijn ze beperkt. Ook moet je vroeg of laat betaalde professionele SEO-tools gebruiken om verder te komen.

Investeer in SEO

Laat de economische factor je niet in de weg staan. Deze tools zijn toegankelijk en zullen je veel helpen. In feite wordt SEO niet bedacht zonder er rekening mee te houden. Verbeter de positionering van jouw website in zoekmachines door aan jouw blog te werken. Zoals uit de praktijk blijkt, speelt de blog een fundamentele rol als het gaat om SEO strategie. Met deze tool kun je je veel beter positioneren. Zolang deze wordt bijgewerkt en inhoud van hoge kwaliteit heeft. Kwaliteit betekent: relevant, aantrekkelijk, harmonieus en regelmatig geplaatst. In het begin is het werk zwaar. Je zult veel kennis moeten opdoen en bij de hand hebben om ervoor te zorgen dat je geen detail mist. Ook het positioneren van een blog is een vrij langzaam proces, maar het heeft goede resultaten. En er is hier een probleem: Google vertrouwt nieuwe sites niet. Je moet hun vertrouwen beetje bij beetje winnen, in de loop van de tijd en vooral met links van andere sites. Jouw probleem is simpelweg dat een nieuw gemaakte site geen links heeft, geen leeftijd, niets. Om deze reden is het meer dan aan te raden om de hulp in te roepen van professionele specialisten in SEO linkbuilding.